Blockseminar: 46490 Oracy in the English Language Classroom - Details

Blockseminar: 46490 Oracy in the English Language Classroom - Details

You are not logged into Stud.IP.

Module assignments

  • Universität Passau
    • Lehramt Grundschule Englisch Didaktikfach (Version WiSe 2024) (Didaktikfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Grundschule Englisch Ergänzungsfach (Version WiSe 2024) (Erweiterungsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Grundschule Englisch Unterrichtsfach (Version WiSe 2024) (Unterrichtsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Gymnasium Englisch Ergänzungsfach (Version WiSe 2024) (Erweiterungsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Gymnasium Englisch Unterrichtsfach (Version WiSe 2024) (Unterrichtsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Mittelschule Englisch Didaktikfach (Version WiSe 2024) (Didaktikfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Mittelschule Englisch Ergänzungsfach (Version WiSe 2024) (Erweiterungsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Mittelschule Englisch Unterrichtsfach (Version WiSe 2024) (Unterrichtsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Realschule Englisch Ergänzungsfach (Version WiSe 2024) (Erweiterungsfach), valid from WiSe 22/23
    • Lehramt Realschule Englisch Unterrichtsfach (Version WiSe 2024) (Unterrichtsfach), valid from WiSe 22/23

Comment/Description

This block seminar focuses on fostering oracy—the ability to speak and listen effectively—in the English language classroom. The course is divided into two key phases. In the first part, participants will explore the theoretical foundations of oracy, examining its role in language acquisition and its integration into classroom practice. Topics include the importance of oral communication skills, strategies for promoting student engagement, and techniques for scaffolding spoken interaction.
In the second part, students will put theory into practice through Micro Teachings. These practical sessions provide participants with the opportunity to design and implement short teaching sequences that enhance learners' speaking and listening abilities. Constructive peer feedback and reflective discussions will follow each teaching segment to refine pedagogical skills.
This seminar is ideal for future English teachers seeking to deepen their understanding of oracy and develop hands-on experience with innovative teaching methods. Join us to discover how to make spoken communication a cornerstone of your English lessons!

Das Seminar wird gehalten von: Sebastian Meindl.