Universität Passau
34700 Lecture: Marketing Research - Details
You are not logged into Stud.IP.

General information

Subtitle
Course number 34700
Semester SoSe 24
Current number of participants 153
expected number of participants 170
Home institute Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Marketing und Innovation
Courses type Lecture in category Lehre (mit Prüfung)
First date Tue., 16.04.2024 10:00 - 12:00 Uhr, Room: (WIWI) HS 7
Type/Form
Pre-requisites
Das Modul wird zum 4. Semester oder 6. Semester des Bachelorstudiums empfohlen. Grundlegende Kenntnisse des Marketings sowie der linearen Algebra und Differentialrechnung sind hilfreich.
Learning organization
  • Interaktiver Frontalunterricht
  • Bearbeitung von Übungsaufgaben in der Übung
Performance record
schriftliche Klausur am Ende des Semesters
Gewichtung: Endklausur 100%
SWS
2
Literatur
  • Malhotra, Naresh K. (2010). marketing Research. An Applied Orientation. Boston: Pearson.
  • Field, Andy P. (2009). Discovering statistics Using SPSS. Los Angeles: Sage.
Hinweise zur Anrechenbarkeit
Gem. der Prüfungs- und Studienordnung für den Bachelorstudiengang Business Administration and Economics bzw. für den Bachelorstudiengang Wirtschaftsinformatik.
Turnus
jedes Sommersemester
Qualifikationsziele
At the end of the lecture students will be able to...
  • ... understand the nature and scope of marketing research.
  • ... describe a framework for conducting marketing research.
  • ...define and classify various research designs and explain the differences between them.
  • ... understand the concepts of mearuement, scalling and sampling.
  • ... understand different methods of data analysis and the insights that can be obtained from such analysis.
Workload
VL= 2 SWS ( 30 Std. Präsenzzeit + 45 Std. Eigenarbeitszeit)
Ü = 2 SWS (30 Std. Präsenzzeit + 45 Std. Eigenarbeitszeit)

Es wird mit 15 Semesterwochen gerechnet (14 Vorlesungs + 1 Prüfungswoche) und jede SWS geht in 60 Min. in die Berechnung ein.
Miscellanea
Die Vorlesung soll durch Gastvorträge ergänzt werden.
Die Vorlesung findet in englischer Sprache statt.
ECTS points
5

Course location / Course dates

(WIWI) HS 7 Tue.. 10:00 - 12:00 (13x)

Fields of study

This information on acceptance for credit of modules for individual degree programmes is not binding; please check the module catalogue at the Faculty of Computer Science and Mathematics to confirm that this module can be counted towards your degree.

Module assignments

Comment/Description

  • Introduction to marketing research
  • Research design formulation
  • Measurement, scaling and sampling
  • Uni- and bivariate methods of analysis
  • Multivariate methods of analysis