Universität Passau
48702 Seminar: SE Medienökonomie - Details
You are not logged into Stud.IP.

General information

Subtitle
Course number 48702
Semester SoSe 16
Current number of participants 30
maximum number of participants 30
Entries on waiting list 3
Home institute Lehrstuhl für Digitale und Strategische Kommunikation
participating institutes Lehrstuhl für Kommunikationswissenschaft, Professur für Journalistik
Courses type Seminar in category Lehre (mit Prüfung)
First date Tue., 26.04.2016 14:00 - 16:00 Uhr, Room: (ZMK) SR 003
Type/Form
Pre-requisites
Die Teilnahme an dieser Veranstaltung setzt die vorherige, erfolgreiche Absolvierung aller Basismodule (Medienpädagogik/Mediendidaktik, Kommunikationswissenschaft, Medienwissenschaft und Medienpraxis) voraus.
Eine gleichzeitige Belegung vorausgesetzter Veranstaltungen ist nicht möglich.
SWS
2
ECTS points
5

Course location / Course dates

(ZMK) SR 003 Tue.. 14:00 - 16:00 (11x)

Fields of study

Comment/Description

Im Rahmen des Seminars beschäftigen wir uns mit der Markenführung und der Entwicklung crossmedialer Markenstrategien. Das theoretisch erworbene Wissen wird an dem Fallbeispiel eines Mittelständlers praktisch vertieft.

Admission settings

The course is part of admission "SE Medienökonomie".
Settings for unsubscribe:
  • A defined number of seats will be assigned to these courses.
    The seats in these courses will be assigned at 11.03.2016, 12:00. Additional seats may be added to a wait list.
  • This setting is active from 07.03.2016 08:00 to 10.04.2016 23:59
    The following conditions must be met for enrolment:
    Subject is Medien und Kommunikation and Degree is Bachelor
  • This setting is active from 07.03.2016 08:00 to 10.04.2016 23:59
    It is allowed to enrol to max. 1 courses in this admission.
  • The enrolment is possible from 07.03.2016, 08:00 to 10.03.2016, 23:59.
  • The following categories of persons are preferred during seat allocation:

    Higher semesters will be preferred.
Assignment of courses:

Registration mode

The enrolment is binding, participants cannot unsubscribe themselves.